2016/04/20

Makramé

I september förra året kämpade med att få ihop en resa til Köpenhamn för att gå en kurs hos Emily Katz, dessvärre fanns det inga bussresor som gick ihop med workshopstiderna (med tanke på att min budget var stram och inte bar sig i fall jag skulle sova över) så det blev ingen kurs. Men vad jag hittade var detta: Creativebug, ett ställe där du prenumererar på olika workshops online. Så klart, världens bästa idé. Kanske inte lika socialt och stimulerande, men å andra sidan det krävs inga dyra resor och kursavgifter. Några mer lokala förmågor inom makramé är Monica och Anna på Frosta. Deras alster är något utöver allt annat jag sett. De säljer även diy-kit samt håller kurser. Själv kämpar jag vidare med att memorera en knut, och knyter trikågarn inköpt från Paduro. Inget maffigt, men alltid en början.
//C

Emilys verkstad

Frosta design

Frosta design

Frosta design

No comments: