2016/04/19

Växtverket

Nu till helgen 22-24 april öppnar några sköna ladies som jag känner en butik för alla gröna entusiaster i stan som inte är sugna på att tag sig till deppiga storköp utan kanske vill cykla bort till Majorna för att köpa lite jord, blomma till balkongen samt snygga trädgårdsredskap.
Själv hjälpte jag och en vän till förra helgen med att montera möbler, och packa upp varor, otroligt givande! Skönt att röra på kroppen lite, jag som har ett ganska så stillasittande arbete.
Vad det gäller plantering så är jag mest inne på dahlia, en tacksam knöl att plantera som blir enorm och kräver enligt mina mått ganska lite underhållning.
Något säger mig att Växtverket kommer att sälja som smör i solsken. Bara det faktum att finns en skrinda att låna säger mer än hundra ord.
//C



No comments: